untuk suke2 ajerrrr...

Selasa, 15 Disember 2009

TRIP 2 KEDAH - PART 1



alhamdulillah..akhirnya selamat gk aku sampai ke kedah dan kembali ke johor semula setelah 2 ari kt sana..rsa hepy sgt2 bila dpt jejakkan diri semula kt bumi johor..mmg btul kata org..hujan emas di negeri org..hujan batu di negeri sendiri..baik lg di negeri sendiri kan?..aku ke kedah pn sbb attend wedding kezen tunang aku..aku g ngan abah,umi,apiz,mira dan tunang aku..dengan menaiki hyundai starex..(kete Abg Helmee-abg tunang aku..) mmg p'jalanan 2 sgt memenatkan..yek rr dekat 7 jam p'jalanan baru sampai..nasib baik rr naik starex..klu naik kete..lg rr penat..kitorang b'tolak dr simpang kul 12.30..sampai kt sg petani kul 8 mlm..even dulu aku blaja kt sana..tp sbb da lma sgt x g kedah..jd da rsa cm jauh dan penat yang amat...(nasib baik aku x dpt jodoh ngn org jauh2..hehe..) sampai kt sg petani..kitorang pn check in hotel..memula ingat nk tido kt resort cinta sayang..tp full plak..g swiss in hotel..pn penuh gk..kitorang da pening da..yek rr g time cuti sekolah..so mmg sume hotel full rr..nasib baik lastly g kt CASA LAGENDA HOTEL..ada gk bilik..amik 2 bilik n kitorg pn stay kt stu..mmg x jauh rr ngan uma pengantin..lega sgt2..sok pagi2 g rr uma pengantin tlg pape yg patut dulu..sbb mjlis pn start kul 1..jd pas tlg pape yg patut kitorg pn balik semula ke hotel..dlm kul 1.30 baru g semula kt uma pengantin..actly majlis p'sandingan 2 diadakan utk 2 org pasangan pengantin srentak..so mmg mjlis 2 happening gk rr..disbbkan aku pn baru 1st time attend majlis kawin kt kedah..so byk gk rr bnda2 baru yg dpt aku tgk..mmg b'beza rr ngan majlis kt negeri aku yg t'cinta iaitu JOHOR..hehe..rsanya mjlis kawin kt johor lg best kot..hehe..tp biasa rr..lain negeri..lain caranya kan..so kt bawah ni gmbo2 yg sempat aku amik masa kt sana....


hotel casa legenda tempat kitorang menginap kt sg petani..


pagi sblm majlis b'langsung..dtg utk tlg2 pape yg patut..


bergambar kt depan pelamin yg b'temakan kaler coklat..


sewaktu majlis..cuaca t'sgt rr panas..mmg rsa x selesa sgt2..
sempat lg b'gambar ngan sedara mara belah abah..




2 pasangan pengantin bersanding serentak..