untuk suke2 ajerrrr...

Khamis, 24 Disember 2009

ALANGKAH RUGINYA MENJADI INSAN YG GELAP HATI..




mesti korang heran ngan tajuk kt atas kn??? actly mlm ni aku rsa mcm t'sgt rr geram+gelihati+kelakar+kesian...aku pnya chat box da pn aku delete..rsanya ada pengunjung yg x diundang yg berasa sakit ati kt aku..mcm2 fitnah dan kata2 yg x sdp di dengar yg kuar..dan aku pn tau sape org 2..mcm2 perasaan yg ada dlm diri aku sekarang..sbnrnya aku sgt2 kesian dgn org2 kt luar sana yg t'lampau busuk ati..iri ati dan t'lampau cemburu dgn kebahagiaan dan kegembiraan org lain..dan aku b'syukur sbb x dilahirkan dlm golongan org2 yg mcm 2..kesian kt mak bapak yg m'punyai anak2 seperti itu..nasib baik kwn2 aku..org yg rapat dgn aku pn sumenya b'ati bersih..alhamdulillah..mgkin sbb 2 rr Allah menganugerahkan kwn2 aku sume dgn kebahagiaan dan rumahtangga yg aman damai..aku berasa sgt bahagia bila sume kwn2 aku idup bahagia...bila ati kita penuh dgn hasad dengki..iri hati..dan cemburu dgn kebahagiaan org lain..apa yg kite dpt???? hanyalah kebencian dan tekanan pd diri sendiri..aku kesian dgn insan2 yg malang spt itu..kembali rr ke jln yg benar..bersihkan rr ati 2..byk2 beribadat dgn Allah..selagi ati 2 gelap..sampai bila2 pn ia akan mempengaruhi kehidupan..sampai 1 masa..ia akan memakan diri sendiri..kepada sesiapa yg berkenaan..ingatlah..Allah akan sentiasa membalas perbuatan kita samada yg baik atau yg buruk..kehidupan kita sudah ditentukan..jgn t'lampau busuk ati dgn kehidupan org lain..seandainya diri sendiri x mampu mencapai kebahagiaan seperti mana org lain..jgn lah menaruh perasaan untuk menghancurkan kebahagiaan org lain...BERTAUBAT LAH...