untuk suke2 ajerrrr...

Sabtu, 28 November 2009

sibuknyer di mlm raya...



aktiviti biasa yg aku sekeluarga lakukan bila time nk raya..tntu rr kitorang sbuk msk2 mlm raya 2...kebiasaannya mlm raya 2..aku adik bradik akn agihkan tugas msing2 msak yg mn 1..maklum rr aku ni rmai adik2 pmpuan..adik ipar pn da 2 org..taun ni..aku kna masak ayam msk kicap..klu b4 ni job aku msk rendanng daging..tp rya taun ni mak kata nk msk ayam msk kicap jek..fmily we all x kira rr raya puasa ke..rya aji ker..menu wajib ari rya kitorang msti rr ketupat..cm x b'seri rsanya klu ari rya tnpa ketupat..nsib baik rr kitorang sume pndai anyam ketupat..so..mmg xde masalah rr..dn yg paling syok skali sbb adik beradik aku rmai pompuan..jd mmg msak2 ni kejap jek siap..sorang masak kari daging..sorang masak lodeh..sorang msk ayam kicap..dan sorang lg msak sambal kacang..so..jap jek sume keje beres..
biasanya ari rya aji x begitu meriah sgt..sbbnya kite org joho ni bkn sambut sgt pn kn..so wt preparation ala kadar jek...taun dpn mgkin aku x dpt rr nk msak sma2 ngan adik2 n mak aku..coz insyaallah klu xde aral..taun dpn mgkin smbut aidiladha kt uma mak mertua...hehe..tp tgk rr aku..smpat lg nk amik2 gmbo..mak aku pn ckp aku ni gile b'gambo..xpe rr mak..yg pntg x susahkan mak kn...hehehe...



tgk ni ketupat..tp taun ni aku x smpat nk anyam ketupat..
sbb balik keje pn da lewat..tau2 balik keje ktupat da siap anyam..huhuhu...tp aku terror bab2 anyam ketupat ni tau...

potong kacang panjang utk wat lodeh...oh smpat lg mkn sup dagimg..
lapo rrr...

bergotong royong masak beramai-ramai..

anak2 saudaraku yg bgitu 'sibuk' nk gk tlg msk..
tp yg selebihnya tlg mengacau..pening kpala aku....