untuk suke2 ajerrrr...

Selasa, 5 Januari 2010

HARI PERTAMA PERSEKOLAHAN..



selamat kembali ke sekolah kepada adik2 kt luar sana..mst teruja nk naik sekolah bila da lama sgt bercuti kn?..teringat zaman2 msa kt alam persekolahan dulu..seronoknya rasa..dpt pakai baju baru..kwn2 baru..cikgu baru..serba serbi baru..ari isnin tadi..aku ngan tunang aku telah pun menghantar adik aku Amira memulakan sesi persekolahannya di Sek Cina Tuan Poon..dia yang baru 1st time masuk darjah 1..tentulah rasa cm teruja+gementar+malu2+takut2..biasa rr budak baru masuk sekolah..mcm kite gak dulu..mst rasa lain..ada 2 yg smpai nangis2 sbb takut kena tinggal ngan mak ayah..tp aku xde rr smpai cm 2..hehe..sbb sekolah ni sekolah cina..jd aku pn x bape reti sgt rr nk dgr+paham pape yg sepatutnya dipaham..hehe..lain rr tunang aku..da mmg sekolah cina sampai form 6..so tntu rr kacang goreng jek nk cakap+paham bahasa cina ni..so kpd ibu bapa kt luar sana yg anak2nya ada yg b'sekolah 2..da tntu mkin b'tmbah bz rr kehidupan skang ni kan..xpe rr..biar susah skang asalkan masa depan anak2 kite t'jamin kelak..utk mendapatkan kejayaan bukan rr sesuatu yg mudah..dan pastinya memerlukan suatu pengorbanan kan???


 wajah2 ceria sewaktu berada di dalam kelas..


sewaktu taklimat ibu bapa di dewan..


terpaksa menunggu sampai balik..