untuk suke2 ajerrrr...

Jumaat, 15 Januari 2010

SIAPAKAH INSAN YG LAYAK DIPANGGIL KAWAN???



KAWAN......dlm kehidupan kite mmg ada mcm2 kwn yg ada..ada kawan yg betul2 b'nama 'kawan'..ada kawan yg hanya b'gelar 'kawan'..tp akhirnya menikam kawannya sendiri dari belakang..sejauh manakah diri kite layak b'gelar kawan???? hanya kite jek yg dpt menilai diri kite...aku gak ramai punya kawan..kawan sek..kawan kerja..kawan atas kawan..dan mcm2 kawan..dan setiap kawan ada ceritanya yg tersendiri..tuluskah sebuah persahabatan klu kite hanya b'pura2 dengan ikatan tersebut??? Ya..sudah tntu tidak..aku pun dpt m'bezakan siapakah yg benar2 ikhlas b'kawan dgn aku..dan siapakah yg hanya b'pura2 baik dgn aku atas nama 'KAWAN'...biarlah aku jek yg mengetahui..kawan sepatutnya menyokong antara 1 sama lain..memberi dan menerima..sentiasa di sisi bila diperlukan..sedia berkorban..dan sentiasa mahukan yg terbaik utk kawannya..bukan b'sikap hipokrit..saling nk berlumba antara 1 sama lain..m'cari peluang utk m'jatuhkan kawan..dan sentiasa ada perasaan hasad dengki dlm diri..knp arini aku begitu emo dlm membicarakan hal mengenai 'kawan'????..sbb aku begitu sedih..knp ada kwn baik yg aku anggap seperti saudara aku sndiri sanggup mengumpat dan mengutuk aku di belakang aku..itukah yg dinamakan 'kawan'???? itukah kawan yg byk aku tolong di saat2 dia dlm kesusahan dulu??? persahabatan aku ikhlas..dan x pernah nk m'harapkan balasan..cuma sedikit terkilan sbb knp cemburu dan irihati perlu ada dlm menjalinkan persahabatan..klu betul x mahu b'kwn dengan aku..x usah b'sikap plastik..hipokrit..dan b'muka2..buat kwn2 aku yg lain..yang aku tahu isihati korang..t.ksh sbb menerima diri aku seadanya..keikhlasan korang benar2 buat aku terharu...aku sayang korang sumerrr.....