untuk suke2 ajerrrr...

Selasa, 27 Oktober 2009

ALAHAI..TUNANGKU....




ABG : Syg..mlm ni msk cpt skit eh..Abg ada hal lain nk wt..
AKU : Nk g mn Abg?
ABG : Ada la..Syg ikut jek..
AKU : ?????
ABG : Nnt pkai bju santai2 jek..
AKU : Mmmph..yelah...(dlm ati..ntah nk bwk aku g mn rr 2..)

pas mkn..siap2..trus tunang aku drive g jb..dlm ati aku..xkn g uma Abah Umi..bila di tya jwpnnya asik adalah..adalah..so aku pn mls nk tya lg..aku sndiri pn xrau dia nk bwk aku g mn..tup2 smpai la kt Perling..
pas parking kt 1 tempat..

ABG : Ha..da smpai..jom..
AKU : Tempat apa ni Abg? (cm pelik jek tempatnye..)
ABG : Jom jek rr..

korang nk tau tmpt apa? acctly tunang aku telah m'bwk aku g kolam memancing udang..sbnrnya aku suke sgt memancing..tp tunang aku mmg x suke..bila aku ajak dia g mancing jek..dia akn kata.."memancing buang ms".."bape kilo ikan syg nk? nnt abg bli jek kt pasar..bape2 kilo pn bole.." 2 adalah antra ayat2 yg dia akn kuarkan bila aku ajk dia g mancing..
tp arini..heran yg amat sgt aku di wtnye..da knp ngan tunang aku ni? tetiba jek leh bwk aku g sni..nth2 ada udang sebalik batu x????..bila aku tya..

AKU : Mimpi apa Abg bwk Syg g mancing ni?
ABG : Abis 2..Syg kn suke mancing..abg bwk rr Syg g sini..ksian Syg..Abg x pnh bwk Syg g    mancing...
AKU : Ooooo ye ke?????? terharunyerrr..(still cm x caya..cm mimpi pn ada...)

itu lah dia tunang aku..slalu wt bnda yg aku x jangka..yg kdg2 aku pn x t'pikir ke arah 2..yg slalu wt aku rsa dihargai & disayangi..yg slalu byk mengalah pd aku..yg sntiasa sabar melayan karenah aku yg kadang2 kepala angin ni..hehe..dan yg sntiasa byk b'korban utk aku..
dia bukanlah seorang yg pandai nk tunjukkan syg dia pd aku..x begitu romantik..smpaikan kdg2 aku rsa.."abg ni x syg syg ker?" dia gk sgt menatang aku bgai minyak yg penuh..yg slalu akn berkata YA bila aku.."abg syg nk beli 2 rr..abg syg cm rsa nk mkn ini rr..abg syg nk buat ni bole?..abg jom kite g sna.." semuanya dia akn ckp OK SYG..YELAH..BOLE..susah nk dgr dia ckp NO pd p'mintaan aku..2 rr istimewanta tunang aku ni pd mata aku..
tp antra aku ngn tunang aku byk perbezaan..mmg kitorang x sma dr byk segi..byk bnda yg dia suke..aku x suke..yg aku suke..dia plak x suke..even kdg2 cm boring gk sbb byk sgt bnda yg x sama..tp myb 2 rr yg byk mengeratkan hubungan kitorang..
aku x kata yg hubungan aku ngan tunang aku sntiasa bhagia..gduh2 kecik 2 asam garam dlm p'hubungan la kn..cuma sebolehnya kitorang akan elakkan bnda 2 jd bsr..klu ada bnda yg x puas ati..jgn simpan kt dlm ati..ckp trus terang..bla kite suke pendam rsa..bnda 2 rr yg akn jd nanah dlm ati dan bakal merosakkan hubungan kite..
walau apa pn..sbnrnya kite ptut b'syukur dgn apa yg kite ada dan kna terima psgn kite seadanya..kebahagiaan x kn dtg b'golek..sebaliknya kite lah yg kna berusaha utk mncri kebahagiaan 2..




KAU KESAYANGANKU....